Droog design.

Een website en webstore voor het Nederlandse designlabel Droog design.

De heilige graal in Dutch Design.

Droog design is een ontwerpers collectief, opgericht door Gijs Bakker en Renny Ramakers. De initiatiefnemers besloten werk van jonge Nederlandse ontwerpers te presenteren tijdens de Salone del Mobile, de internationale meubelbeurs in Milaan. De presentatie kreeg de naam “droog” omdat het werk betrof waarin het concept belangrijker was dan de vormgeving en deze producten veelal op nuchtere wijze waren vormgegeven. De tentoonstelling werd een succes en daarna werd Droog Design opgericht. Hierna begon Droog met de eigen productie en verspreiding van de collectie en dus werd er een hoofdkantoor met winkel / galerij in Amsterdam geopend.

Webshop én Website.

Omdat Droog vanuit een heldere krachtige visie is ontstaan was het aanvankelijk van groot belang dat er ook ruimte zou komen voor redactionele stukken waardoor het niet alleen maar over de verkoop van producten zou gaan. Samen met droog en routing experts werd een redactioneel plan ontwikkeld, vergelijkbaar met het plannen van fysieke winkels. Op basis van deze outlines werd uiteindelijk de site in zijn geheel vormgegeven.

Bekijk ook andere cases