Dobla.

Pitch identiteit en positionering voor deze fabrikant van chocolade decoraties.

Dobla, de hofleverancier voor top patissiers.

Een pitch voorstel voor Dobla, fabrikant van chocolade decoraties. Zij voorzien de grote chefs uit binnen en buitenland van decoratie middelen waarmee de meest geweldige creaties worden neergezet. Dobla bezit naast hun immense assortiment ook een heus eigen lab waar zij zelf aan productontwikkeling en creatie doen. De vraag was dan ook: ‘hoe tonen we dit innovatieve karakter direct en indirect aan de buitenwereld’.

Startkapitaal.

Aangezien dobla’s gehele assortiment uit decoratie materiaal bestaat leek het ons niet meer dan logisch dat we hiermee grafisch gingen decoreren. Om verder te komen dan puur decoreren hebben wij ervoor gekozen om van iedere titel, 1 letter weg te nemen en deze te vervangen met een geïllustreerde variant. Zoals dit vroeger werd gedaan in de klassieke boekdrukkunst, alleen betrof het daar vrijwel altijd de eerste letter. Door vorm te verbinden aan de boodschap kan Dobla iedere boodschap herkenbaarheid meegeven.

Bekijk ook andere cases